Сон львівського трамваю

 

Після важкого робочого дня старенький львівський трамвай засинає у своєму холодному депо.

Засинають і працівники львівелектротрансу. В депо закриваються ворота і за кілька хвилин всі бачать однаковий сон. В цьому сні всі вони поринають в місто Брно – столицю чеського трамваю.

Команда Громадське. Львів дивним чином також побачили цей сон. Завдяки надсучасним технологіям нам вдалося зберегти для вас кілька образів з трамвайного депо у Брно.

Насолоджуйтесь!

 

 

 

Входимо в трампарк. Просто так туди не потрапити: дозвіл, на екскурсію для нас вибивали два дні
Входимо в трампарк. Просто так туди не потрапити: дозвіл, на екскурсію для нас вибивали два дні

 

 

Одразу на території трампарку безкінечна парковка трамваїв, але до них повернемося трохи згодом
Одразу на території трампарку безкінечна парковка трамваїв, але до них повернемося трохи згодом 

 

 

Спершу заглянемо в цех, де ремонтують все, що пов’язане з електрообладнанням трамваїв
Спершу заглянемо в цех, де ремонтують все, що пов’язане з електрообладнанням трамваїв

 

 

Також дбайливі працівники тут сушать одяг після прання
Також дбайливі працівники тут сушать одяг після прання

 

 

Новий пантограф. Хоча в тому ж цеху доводять до пуття і старі пантографи
Новий пантограф. Хоча в тому ж цеху доводять до пуття і старі пантографи

 

 

Тут ж відпочиває і "скромне" службове авто трамвайників з Брно. Зазвичай це авто використовується ними для обслуговування квиткових боксів
Тут ж відпочиває і “скромне” службове авто трамвайників з Брно. Зазвичай це авто використовується ними для обслуговування квиткових боксів

 

 

Далі потрапляємо в цех для миття трамваїв. Ось цей після зміни чекає свого «душу»
Далі потрапляємо в цех для миття трамваїв. Ось цей після зміни чекає свого «душу»

 

 

Автоматична мийка. Трамвай просто заїжджає сюди та зачіпає спеціальний перемикач (наш провідник, якраз його увімкнув). Після цього спрацьовують щітки і душ вмикається
Автоматична мийка. Трамвай просто заїжджає сюди та зачіпає спеціальний перемикач (наш провідник, якраз його увімкнув). Після цього спрацьовують щітки і душ вмикається

 

 

Частину трамваїв миють просто зі шлангів, або ж вичищають місця з якими не впоралась автоматична мийка
Частину трамваїв миють просто зі шлангів, або ж вичищають місця з якими не впоралась автоматична мийка

 

 

Трішки далі трамваї підсихають і чекають свого рейсу
Трішки далі трамваї підсихають і чекають свого рейсу

 

 

Є серед трамваїв Брно є і такий раритет. Модель SBEPD 4MT4. Виготовлений у 1954 р. Загалом таких було лише 5
Є серед трамваїв Брно є і такий раритет. Модель SBEPD 4MT4. Виготовлений у 1954 р. Загалом таких було лише 5

 

 

Конкретно цей екземпляр працював лінійним до 1974 р. Відновлений у 1995 році. Швидше за все це чотирихвісний прототип "LOWA" заводу в Вердау. Дякую Антону за допомогу у пошуку
Конкретно цей екземпляр працював лінійним до 1974 р. Відновлений у 1995 році. Швидше за все це чотирихвісний прототип “LOWA” заводу в Вердау. Дякую Антону за допомогу у пошуку

 

 

Згодом мою увагу привернув цей трамвай. Спочатку подумав, що це звичайний трамвай з рекламою місцевої пивоварні. Проте наш екскурсовод одразу ж запропонував нам зайти в середину
Згодом мою увагу привернув цей трамвай. Спочатку подумав, що це звичайний трамвай з рекламою місцевої пивоварні. Проте наш екскурсовод одразу ж запропонував нам зайти в середину

 

А в середині виявилось, що це не просто трамвай, а цілий пивний паб! Тут є все, що потрібно для проведення часу за гальбою пива. Столики на невеличку компанію
А в середині виявилось, що це не просто трамвай, а цілий пивний паб! Тут є все, що потрібно для проведення часу за гальбою пива. Столики на невеличку компанію

 

 

 

Стійки для бокалів, якщо ви любите попивати пиво стоячи
Стійки для бокалів, якщо ви любите попивати пиво стоячи

 

 

Місця вистачить на всіх
Місця вистачить на всіх

 

 

Пива також...
Пива також…

 

 

Ви не повірите, але в пивному трамваї є туалет. Ну паб все ж таки :)
Ви не повірите, але в пивному трамваї є туалет. Ну паб все ж таки 🙂

 

 

Після диво-пиво-трамваю повертаємось до роботи. Ці два трамваї чекають на вихід у рейс. Тут востаннє тестують електрику, фари, повороти, електронне табло
Після диво-пиво-трамваю повертаємось до роботи. Ці два трамваї чекають на вихід у рейс. Тут востаннє тестують електрику, фари, повороти, електронне табло

 

 

На випадок дощу
На випадок дощу

 

 

Звичайна річ. Двері в Брнянських трамваях відкриваються вручну. Проте на великих чи вузлових зупинках відкривають переважно всі двері автоматично
Звичайна річ. Двері в Брнянських трамваях відкриваються вручну. Проте на великих чи вузлових зупинках відкривають переважно всі двері автоматично

 

 

Пройдемся по відкритій території депо. Тут трамвайна безкінечність
Пройдемся по відкритій території депо. Тут трамвайна безкінечність

 

Знак, який нагадує водіям авто, що трамвай має пріоритет
Знак, який нагадує водіям авто, що трамвай має пріоритет

 

 

Тут неуважним пішоходам нагадують, що краще не проходити між вагонами
Тут неуважним пішоходам нагадують, що краще не проходити між вагонами

 

 

41
Просто багато трамваїв

 

 

Новий чеський трамвай "Шкода", (Skoda 14T). Проте в самій Чехії цю модель гордо називають "Porsche". Ніхто не міг мені толком пояснити чому саме так. Погодьтесь, трамваю далеко до німецьких спорткарів. На спеціалізованому сайті, я знайшов таке пояснення: They are often known as "Porsche" trams due to the involvement of that company in the design (Прим автора). Особисто мені дизайн не сподобався
Новий чеський трамвай “Шкода”, (Skoda 14T). Проте в самій Чехії цю модель гордо називають “Porsche”. Ніхто не міг мені толком пояснити чому саме так. Погодьтесь, трамваю далеко до німецьких спорткарів. На спеціалізованому сайті, я знайшов таке пояснення: They are often known as “Porsche” trams due to the involvement of that company in the design (Прим автора). Особисто мені дизайн не сподобався

 

 

Skoda 14T вигляд ззаду. Skoda 14T вигляд ззаду. На спеціалізованому сайті, я знайшов таке пояснення: They are often known as “Porsche” trams due to the involvement of that company in the design (Прим автора). Особисто мені дизайн не сподобався

 

 

 

Ці трамваї, як і всі інші, мають чіткий графік руху. На усіх низькопідлогових трамваях є позначка, що вони пристосовані для людей з обмеженими можливостями. На графіку кожен може дізнатись коли на зупинку приїде саме низькопідлоговий трамвай. Я про це міг дізнатись не дивлячись у розклад, адже на зупинці такі трамваї вже чекало багато бабусь та мамусь з дитячими візками
Ці трамваї, як і всі інші, мають чіткий графік руху. На усіх низькопідлогових трамваях є позначка, що вони пристосовані для людей з обмеженими можливостями. На графіку кожен може дізнатись коли на зупинку приїде саме низькопідлоговий трамвай. Я про це міг дізнатись не дивлячись у розклад, адже на зупинці такі трамваї вже чекало багато бабусь та мамусь з дитячими візками

 

 

Дуже цікава особливість нових Skoda 14T. Кожен з них має своє ім’я. Причому ім’я жіноче і причому ім’я в .... формі
Дуже цікава особливість нових Skoda 14T. Кожен з них має своє ім’я. Причому ім’я жіноче і причому ім’я в пестливій формі

 

 

Квиток чи проїзний можна купити виславши СМС
Квиток чи проїзний можна купити виславши СМС

 

 

А ось і антивандальна реклама. Закликає хуліганів не нищити трамваї тегами
А ось і антивандальна реклама. Закликає хуліганів не нищити трамваї тегами

 

 

Антивандальна реклама не надто допомагає
Антивандальна реклама не надто допомагає

 

 

На мою думку ситуація з розписаними трамваями набагато гірша ніж у Львові
На мою думку ситуація з розписаними трамваями набагато гірша ніж у Львові

А тепер трішки серйозної інформації та цифр:

Зарплата

Зарплата в водіїв трамваїв в Брно… увага! Від 20 000-23 000 чеських крон (чеська крона зараз майже прирівнюється до гривні 20 000 крон = 21648 гривень). Проте це повна зарплата, – частина одразу ж відраховується на соціальне та медичне страхування.

Ціна квитка

Денний квиток коштує 90 чеських крон. Дорогувато, проте з ним ви можете скористатись будь-яким міським транспортом. Ціна місячного квитка 550 чеських крон, для студентів 275 CZK. Для пенсіонерів та дітей до 6 років проїзд в міському транспорті безкоштовний.

Штраф

Якщо вас зловили в трамваї без квитка ви отримуєте штраф на 800 крон, а якщо ви не встигнете оплатити штраф протягом 5 днів штраф зростає до 1500 крон.

Квиткові бокси

В Брно є 159 апаратів для купівлі квитків, окрім того ви можете придбати квиток з мобільного телефону.

Трамваї

В Брно є 292 трамваї. До кінця року місто докупить ще 10 нових трамвайчиків.

Тут можна побачити інтерактивний фестиваль трамваїв в Брно.

А це мапа маршрутів трамваю.

 

 

cesta_logo_enEU flag-Erasmus+_vect_POSLogo NESEHNUTÍ